metge de poble
aplicacions
emergències
formació
Serveis de Salut
La salut
Els serveis de salut a muntanya han de ser iguals que a ciutat, tot i que la distància i la falta de professionals fan que es faci difícil d’aconseguir.
Eines que tenim
El Centre Sanitari del Solsonès és el nostre CAP de referència (Centre d’Atenció Primària), que gestiona el consultori que tenim a Cambrils. El consultori obre un dimarts cada mes amb infermeria, tot i que també obre per a campanyes específiques com la de vacunació.
Els serveis del CAP son: Servei d’Atenció Primària (metge de capçalera) i Atenció Continuada (atenció domiciliària, AtDom). A més a més, pediatria, llevadora, treball social, salut escolar, especialistes que pugen uns dies concrets. També servei de rehabilitació, salut mental i CASD (Centre d’Atenció i Seguiment de Drogodependències) i urgències 24 h.
Dins el Centre Sanitari del Solsonès també hi ha un centre sociosanitari per a curtes o llargues estades, post-operatoris, descans de famílies, etc. També uns quants llits per mútues privades i PADES (Programa d’Atenció Domiciliària i Equips de Suport) per a gent gran
Com a eina de comunicació i consulta, tenim La Meva Salut. És una eina que s’està imposant de mica en mica i que en el nostre municipi pot ser molt útil, perquè ens pot estalviar un munt de desplaçaments a Solsona.
A La Meva Salut podem consultar la recepta electrònica i actualitzar-la, podem fer consultes al nostre metge per correu, telèfon o videotrucada, podem consultar informes i analítiques, descarregar el certificat COVID, etc.
Noves tecnologies i Formació
Des de l’Ajuntament volem treballar perquè els veïns i veïnes tinguin els coneixements per a poder utilitzar les noves tecnologies organitzant tallers i xerrades.
També incentivar la creació o implantació d’aplicacions de seguiment mèdic perquè els professionals mèdics de referència, com que no poden ser tan propers al municipi, no perdin el contacte amb nosaltres.
Emergències
Som lluny, i en cases o trossos que de vegades costen de trobar, però no per això deixem de patir accidents.
En aquest sentit el servei de teleassistència mòbil o les aplicacions mòbils del 061 o 112 poden ser una solució molt bona. A més s’han creat unes matrícules per a les cases que fan que els equips d’emergències les trobin més fàcilment.
Del SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques) disposem de dues ambulàncies bàsiques (Solsona i Sant Llorenç) i una medicalitzada (Solsona), a part de l’helicòpter que en cas de ser necessari, pel temps de resposta o el tipus d’accident, s’activa conjuntament amb les unitats terrestres.
Serveis Socials
Des de Serveis Socials del Consell Comarcal del Solsonès, que és l’òrgan en el qual l’ajuntament té delegades les competències, se’ns ofereixen un munt de recursos.
Per a la gent gran, quan es compleixen els vuitanta anys, es fan visites i un seguiment.
També hi ha diferents serveis els que ens podem beneficiar com:
- Servei d’ajuda domiciliaria.
- Servei t’acompanyem (visites mèdiques, etc.)
- Transport a demanda (divendres)
- Servei de teleassistència.
- Xec servei (àpats a domicili, atenció personal…)
- El préstec de material (cadires de rodes, caminadors, grues…).
- Atenció a víctimes de violència.
- Espai per la petita infància i famílies.
- Acollida a les persones estrangeres.
- Formació, etc.
Enllaços interessants
Preguntes Freqüents
1. Com contacto amb el meu metge de capçalera?
A traves de la meva Salut es pot demanar hora presencial, trucada o e-consulta (correu electrònic).
També trucant al CAP del Solsonès al 973 48 11 72
2. Com demano un aparell de teleassistència?
A través de Serveis Socials del Consell Comarcal, teléfon 973482003 o a través de l’ajuntament d’Odèn
3. A qui truco si tinc una Emergència?
En cas d’emergència de tipus sanitàri truqueu al número 061 a traves del telèfon o de l’aplicació mòbil.
Si l’emergència de tipus policial, foc, etc. truqueu al número 112 a traves del telèfon o de l’aplicació mòbil.
És preferible utilitzar l’aplicació mòbil perquè ja dona una ubicació GPS als equips que han d’intervenir.
4. Com accedeixo als especialistes?
A través del metge de capçalera
5. Tinc un problema de violència de gènere, que faig?
Protocol bàsic d’actuacions en els casos de violència de gènere a la comarca del Solsonès
Aquest Protocol inclou un conjunt de mesures i mecanismes de suport, coordinació i cooperació destinats a les institucions públiques i altres agents implicats en la lluita per a l’erradicació de la violència masclista.
Per contactar amb el Servei d’Informació i Atenció a les Dones podeu fer-ho per telèfon 973 48 32 34 (ext.157) o bé per correu electrònic siad@elsolsones.cat
També existeix el servei d’atenció permanent del 900 900 120 contra la violència masclista és gratuït i confidencial i funciona tots els dies de l’any, durant les 24 hores del dia. S’hi pot accedir per telèfon i correu electrònic 900900120@gencat.cat
6. Dins la meva Salut, puc afegir els fills o els familiars a càrrec?
Sí, si son menors de 16 anys sense cap problema.
Si son majors de 16 han de donar el seu consentiment.
Presencialment al CAP amb la vostra targeta sanitària individual i el vostre DNI o document identificatiu, la targeta sanitària individual (TSI) de la persona o persones de qui sol·liciteu l’accés, i el llibre de família o certificat literal de naixement (en el cas dels fills) o la documentació legal original que us acredita com a responsable legal.
Signeu la sol·licitud d’accés que us lliuraran al CAP que mostra les vostres dades i les de les persones per a les quals sol·liciteu l’accés.
Per internet es permet demanar l’alta per accedir a La Meva Salut de fills menors i tutelats.
Si les dades introduïdes en el formulari de sol·licitud coincideixen amb les que consten al Sistema de Salut de Catalunya i amb les que internament es comproven amb diverses consultes interadministratives per mantenir la seguretat i el compliment dels requisits, obtindreu l’accés.
Un cop validades les dades rebreu un correu electrònic de confirmació d’accés.
7. Com funciona el transport a demanda?
SERVEI DE TRANSPORT A LA DEMANDA AL SOLSONÈS
El projecte significa un servei de transport de passatgers els divendres feiners de l’any, que permetran unir les diferents poblacions de la comarca amb Solsona, per tal que els diferents veïns puguin anar a Solsona, coincidint amb el mercat setmanal. El servei només s’utilitzarà si hi ha demanda.
Parada a 08:00 Cambrils, 08:15 Montnou i 08:30 Canalda.
Per reservar plaça cal telefonar al 938210485 abans del dijous a les 12 hores.
Per a més informació al Consell Comarcal del Solsonès.